پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 262021
هر رأيي که داده مي‌شود به سازندگي و پيشرفت کشور کمک مي‌شود
تاریخ انتشار : 1402/11/27 13:21:16
نمایش : 311
امام جمعه فارسان گفت: هر رأيي که داده مي‌شود، عقبه‌هاي دشمن تخريب مي‌شود. هر رأيي که داده مي‌شود به سازندگي و پيشرفت کشور کمک مي‌شود. عده‌اي فکر مي‌کنند اگر رأي ندهند به وجود مشکلات و معضلات اقتصادي و فرهنگي اعتراض کرده‌اند و نتيجه‌اش اصلاح امور خواهد بود. اين فکر کاملاً غلط است؛ بر شاخه نشستن و بن بريدن است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. متقين از صفت بسيار بد حرص و طمع که به آن آزمندي هم مي‌گويند بشدت بيزارند. حريص براي خودش جمع مي‌کند و طماع به مال ديگران چشم دارد که براي خودش باشد.
 
وي افزود: اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۲۶۷ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: طمع، انسان را تا لب آب مى‏آورد بدون اين‌که برگرداند و ضمانت مى‏کند بدون اين‌که وفا کند، بسا نوشنده آب که پيش از سيراب شدن، گلوگير شود. هر چه ارزش شي‏ء دلخواه بيشتر باشد، مصيبت از دست دادنش بزرگ‌تر است. آرزوها چشم ‌بصيرت را کور کنند و بهره و برخوردارى به کسى مى‏رسد که در پى آن نيست. خداوندا ما را از متقين قرار بده.
 
امام‌جمعه فارسان به حال و هواي انتخابات اشاره داشت و بيان داشت: در ايام انتخابات و به موازات انتخاباتي شدن حال و هواي جامعه، حجم بالايي از اخبار و اطلاعات انتخاباتي فضاي ذهن مردم را فرا مي‌گيرد. اين فراگيري، حساسيت‌هاي خاص خودش را دارد که يکي از آن‌ها توجه به صحت‌وسقم اين اخبار انبوه است.
 
وي تصريح کرد: ازاين‌رو در ايام انتخابات، مهارت‌هاي تشخيص خبرهاي صحيح از خبرهاي جعلي، اهميتي مضاعف پيدا مي‌کند. هرچند در دوره‌هاي آموزشي سواد رسانه، براي تشخيص اخبار صحيح از اخبار جعلي، راهکارهايي زياد و مفصلي ارائه مي‌شود؛ اما به‌طور اجمالي و کاربردي مي‌توان گفت بهترين راه و شايد تنها راه تشخيص اخبار صحيح عبارت است از: منبع‌شناسي و خبرشناسي.
 
وي به منبع‌شناسي خبري (اعتبارسنجي خبر) اشاره داشت و گفت: بايد منبع خبر، يک خبرگزاري رسمي و معتبر باشد. خبرگزاري‌ها معمولاً در سه سطح «رسمي»، «نيمه‌رسمي»، «غيررسمي» وجود دارند. خبرگزاري‌هاي رسمي‌ نيز قابل‌تقسيم به خبرگزاري‌هاي وابسته (حزبي و جناحي) و غير وابسته قابل دسته‌بندي است.
 
وي همچنين به خبرشناسي اشاره داشت و افزود: براي کشف فرايند خبر بايد با تفکر انتقادي، ذهن‌مان را با تکنيک و مهارت شش «چه»(نگاه مکعبي به إخبار (نه أخبار)) فعال و حساس کنيم. اين مهارت به ما ياد مي‌دهد که خبرها مثل مکعب، شش وجه دارد. در اين مهارت بايد در خصوص هر خبري، شش سؤال طرح کنيم: «چه خبري» را «چه کسي، چه منبعي»، «چرا»، «چگونه» و در «چه موقعيت و شرايطي» براي «چه بازخورد و رفتاري از ما» به ما مي‌رساند؟ به‌طورکلي فريب‌خوردن‌ها وقتي اتفاق مي‌افتند که چراغ تفکر انتقادي انسان خاموش باشد و گرفتار عوام‌زدگي گردد.
 
 
وي تصريح کرد: تنها در مطالعه انتقادي است که ريزه‌کاري اخبار کشف و اخبار صحيح از اخبار جعلي تشخيص داده مي‌شوند. کشف انگيزه‌هاي مُخبر در مطالعه انتقادي فوق‌العاده مهم است. مکرر عرض شده که انتخابات مظهر و نماد حضور و قدرت مردم است که نتيجه‌اش حفظ کشور و دستاوردهاي انقلاب است. مهم‌ترين ابزار دفاعي کشور – بحث موشک‌ها در جاي خود محفوظ- در مقابل جبهه استکباري و دشمنان قسم‌خورده، حضور حداکثري آحاد ملت بصير و شريف ايران است.
 
امام‌جمعه فارسان اظهار داشت: اين دوره که اولين انتخابات در اين دولت و بعد از شکست فتنه پيچيده و آشوب‌هاي سال گذشته عليه مردم است و دشمنان اسلام و انقلاب براي کم‌رنگ جلوه دادن و عدم حضور مردم، تبليغات گسترده کرده‌‌اند و از هر چيزي استفاده مي‌کنند تا مردم را بي‌اعتماد کنند و اميد به آينده را از او بگيرند، مشارکت اکثري مردم و اثري که دارد اهميت ويژه‌تري پيداکرده است.
 
وي عنوان داشت: لذا بايد توجه داشت هر رأيي که داده مي‌شود، عقبه‌هاي دشمن تخريب مي‌شود. هر رأيي که داده مي‌شود به سازندگي و پيشرفت کشور کمک مي‌شود. عده‌اي فکر مي‌کنند اگر رأي ندهند به وجود مشکلات و معضلات اقتصادي و فرهنگي اعتراض کرده‌اند و نتيجه‌اش اصلاح امور خواهد بود. اين فکر کاملاً غلط است؛ بر شاخه نشستن و بن بريدن است.
 
وي افزود: ممکن است عده‌اي نظام را قبول نداشته باشند و نخواهند شرکت کنند که تعدادشان خيلي خيلي کم است؛ اما ممکن است همين‌ها با شيطنت و ايجاد شبهه و کساني که بي‌تفاوت‌اند و سؤالاتي دارند و مشکلات اقتصادي دارند و يا از افرادي که مسئوليت دارند ناراحت‌اند و کم‌کاري بعضي مسئولين آن‌ها را ناراحت کرده و يا دنبال کردند که فرد اصلح پيدا کنند اما موفق نشدند و امثال اين‌ها بگويند ما رأي نمي‌دهيم و نخواهند بيايند.
 
وي گفت: اين عزيزان بايد توجه کنند که اگر اشکالي در نظام اداري کشور وجود دارد بايد با انتخاب افراد اصلح معضلات را حل کرد نه با قهر با صندوق؛ که اينجا تذکرات حضرت آقا چند روز گذشته پيرامون ورود خواص با تعريفي که داشتن، جدي و مهم مي‌شود. مخاطبين (خواص)، دستور را جدي بگيرند و در فرصت باقي‌مانده تکاليف خود را عمل کنند.
 
وي بيان داشت: البته دوستان توجه داشته باشيد مسيري را طي کنيد که از مشارکت حداکثري، کانديداي اصلح بيرون بيايد تا جايي که مقدور است؛ يعني همان‌طور که تشويق به مشارکت حداکثري مي‌شود بايد دنبال کرد و اصلح را انتخاب کرد. نماينده‌اي که بتواند در مسير منشور گام دوم و تحقق اهداف بلند آن گام بردارد. دنبال نماينده‌اي باشيد که از جنس مردم باشد. با مردم صميمي باشد، درد مردم را بداند. زندگي تجملي و رفاه‌زده نداشته باشد.
 
امام‌جمعه فارسان در پايان گفت: مواظب باشيد در انتخاب هم به وسوسه و وسواس نيفتيد. برنامه‌ها را بشنويد و با افراد مطلع مشورت کنيد و با حجتي که پيدا مي‌کنيد اقدام کنيد به تعبير حضرت آقا اگر اشتباه هم کرده باشيد خدا قبول مي‌کند. همه پاي صندوق حاضر شويد و جلوه‌ زيباي مردم‌سالاري ديني را به نمايش بگذاريد و دشمنان را مأيوس کنيد. حضور شما يعني عقب‌نشيني دشمن.
 
 انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html